Referent de specialitate
Sucursala Regională Cluj
Serviciul administrare resurse
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 iunie 2019
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată determinată
Atribuţiile principale ale postului
- asigură verificarea zilnică în evidența contabilă a sumei reprezentând volumul total al plăților și încasărilor la/de la instituțiile de credit și trezorerii, a comisioanelor aferente acestor operațiuni, a diferențelor constatate la procesarea numerarului, a plăților și încasărilor proprii și a mișcării fondului de rezervă;
- întocmește facturi pentru vânzarea către persoane fizice și juridice a monedelor, medaliilor, pliantelor și a altor efecte cu caracter numismatic, emise de către Banca Națională a României;
- elaborează rapoarte specifice privind activitățile realizate în cadrul serviciului;
- asigură evidența și urmărește derularea contractelor aferente sucursalei regionale;
- întocmește darea de seamă contabilă cu privire la situația financiară a sucursalei regionale;
- întocmește zilnic pontajul electronic al salariaților, în vederea calculării drepturilor salariale și transmite lunar, în format electronic, foaia colectivă de prezență avizată de către conducerea sucursalei regionale;
- întocmește și transmite lunar situațiile și documentele cu privire la incapacitatea temporară de muncă aferente salariaților sucursalei regionale;
- înaintează propuneri nominale de participare la forme de perfecționare profesională în vederea elaborării programului anula de perfecționare a personalului băncii.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul economic;
- cunoștințe de operare pe calculator: Pachetul Microsoft Office – nivel mediu;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- orientare către client.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 3 iunie 2019 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 10 iunie 2019.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Contabilitatea furnizorilor şi clienţilor și a debitorilor și creditorilor: creare furnizor/creditor; client/debitor; înregistrarea facturii sau obligaţiei de plată; înregistrarea facturii emise sau a debitului de încasat; urmărirea furnizorilor/creditorilor și a clienţilor/debitorilor; componenţa conturi furnizori/creditori și clienţi/debitori; aplicarea corectă a fiscalităţii aferente;
- Contabilitatea referitoare la materiale, furnituri de birou, obiecte de inventar, combustibil, mărfuri și ambalaje;
- Contabilitatea deplasărilor interne: acordare avans, închidere decont (ordinul de plată/încasare, calcul penalități de întârziere, după caz), înregistrarea contabilă a decontului;
- Contabilitatea operațiunilor de casierie;
- Fiscalitate aplicabilă BNR:
- impozitele și taxele locale;
- taxa pe valoare adăugată.
- Conținutul controlului financiar preventiv;
- Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv;
- Etapele acordării vizei de control financiar preventiv;
- Proiectele de operațiuni supuse vizei de control financiar preventiv;
- Strategia de contractare și modelul de acord-cadru/contract;
- Angajamente legale, din care rezultă direct sau indirect obligaţii de plată:
- contractul de achiziţie publică, încheiat cu profesionişti sau orice alte subiecte de drept civil, ce se atribuie ca urmarea a:
- derulării unei proceduri de atribuire, prevăzute la art. 68 din Legea nr. 98/2016;
- realizării unei achiziții directe, care nu depășește pragul prevăzut la art. 7 alin. 5 din Legea nr. 98/2016;
- efectuării unei achiziții cu obiectul contractului - servicii încadrate în Anexa 2 a Legii nr. 98/2016, a căror valoare estimată nu depăşeşte pragul prevăzut la art. 7 alin (1) lit. (c) din același act normativ;
- efectuării unei achiziții, cu obiectul contractului care, potrivit legii, constituie excepții prevăzute la art. 26 - 33, art. 37 alin. (2) - (4) și art. 39 din Legea nr. 98/2016;
- contracte de comodat în care Banca Națională a României are calitatea de comodatar;
- contracte de concesionare, cumpărare sau închiriere terenuri, clădiri, alte bunuri imobile în care Banca Națională a României are calitatea de concesionar, cumpărător sau chiriaş;
- actele adiționale la contractele de achiziție publică încheiate de Banca Națională a României;
- acordul-cadru, întocmit de Direcția Achiziții în urma aplicării unei proceduri, astfel cum este reglementat la art. 114 și art. 115 din Legea nr. 98/2016, precum şi proiectele contractelor subsecvente la acordurile-cadru încheiate de Banca Națională a României;
- comanda, în cazurile efectuării unei achiziţii directe de produse/servicii/lucrări;
- Ordonanțare de plată a facturilor privind achiziţiile publice de produse, servicii sau lucrări;
- Plăți și încasări în numerar în lei și valută.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Norma nr. 1/2007 privind organizarea si conducerea contabilității BNR, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr. 688 din 10.09.2015, cu modificările și completările ulterioare;
- Planul de conturi al Băncii Naționale a României;
- Codul de procedură fiscală din 20/07/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 714/2018 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului;
- Decretul nr. 209 din 05/07/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casă ale unităților socialiste, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, republicată în Monitorul Oficial nr. 799 din 12.11.2003;
- Ordinul ministrului finanțelor publice (OMFP) nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat în Monitorul Oficial nr. 28 din 15.01.2016;
- Ordinul nr. 2332/2017 privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 721 din 06/09/2017.