Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Expert (studii juridice) - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția Rezoluție Bancară
Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 26 iulie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- contribuie, cu expertiză juridică, la realizarea activităţii structurii organizatorice din care face parte;
- efectuează analize legale aprofundate si furnizează opinii asupra interpretărilor legislației relevante naționale și europene, precum și asupra cazuisticii la nivel European în materie de rezoluție bancară;
- contribuie la elaborarea punctelor de vedere, opiniilor, analizelor, deciziilor, actelor administrative ale autorității de rezoluție din perspectivă legală și de reglementare;
- se actualizează permanent și informează conducerea DRB asupra noutăților legislative naționale și la nivel European cu impact asupra activității direcției.
- formulează observaţii şi propuneri, din perspectivă juridică, la materialele elaborate la nivelul structurii organizatorice din care face parte şi avizează propunerile direcției, spre aprobare, Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României sau conducerii executive, după caz;
- asigură suportul juridic de specialitate pentru realizarea activităţii structurii organizatorice din care face parte, constând în evaluarea legalităţii şi a implicaţiilor juridice ce pot decurge din anumite acte elaborate în desfășurarea activităților realizate la nivelul direcției;
- contribuie cu analize juridice efectuate asupra planurilor de redresare individuale ale instituțiilor de credit, remise de Direcția Supraveghere, pentru a identifica măsurile incluse în acestea care ar putea afecta, în mod negativ, posibilitatea de soluţionare a respectivelor instituţii de credit;
- contribuie, din perspectivă juridică, la elaborarea propunerilor de recomandări pentru diminuarea sau eliminarea obstacolelor identificate în calea posibilității de soluționare a instituțiilor de credit;
- asigură suportul juridic necesar elaborării planurilor de rezoluție ale instituțiilor de credit și/sau actualizării acestora în raport de evoluţiile înregistrate în situaţia instituţiilor de credit.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitate de licență în domeniul științelor juridice;
- experiență profesională de minimum 4 ani pe posturi cu studii superioare;
- studii universitare de masterat în drept/drept european constituie un avantaj;
- cunoştinţe de operare pe calculator - pachetul Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoaşterea limbii engleze - nivel avansat.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Cadrul legal al activităţii bancare în România;
- Cadrul legislativ european/național în materia redresării şi rezoluţiei instituţiilor de credit..
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 920/11.12.2015);
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27/12/2006);
- Directiva 2014/59/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 mai 2014 de instituire a unui cadru pentru redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții și de modificare a Directivei 82/891/CEE a Consiliului și a Directivelor 2001/24/CE, 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2005/56/CE, 2007/36/CE, 2011/35/UE, 2012/30/UE și 2013/36/UE ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 648/2012 ale Parlamentului European și ale Consiliului (publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 173/190 din 12.06.2014);
- Ghidurile Autorității Bancare Europene și Regulamentele delegate ale Comisiei Europene emise în aplicarea și completarea Directivei 2014/59/UE;
- Key Attributes of Effective Resolution Regimes for Financial Institutions din 15 Octombrie 2014 (care se regăseşte pe site-ul Financial Stability Board la adresa http://www.financialstabilityboard.org/wp-content/uploads/r_141015.pdf).
- UNDERSTANDING BANK RECOVERY AND RESOLUTION IN THE EU: A GUIDEBOOK TO THE BRRD (https://documents1.worldbank.org/curated/en/100781485375368909/pdf/112266-REVISED-PUBLIC-0317-FinSAC-BRRD-Guidebook.pdf);
- BANK RESOLUTION AND “BAIL-IN” IN THE EU: SELECTED CASE STUDIES PRE AND POST BRRD (https://documents1.worldbank.org/curated/en/731351485375133455/pdf/112265-REVISED-PUBLIC-FinSAC-BRRD-CaseStudies.pdf).
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.