Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Consilier juridic - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția juridică
Serviciul drept financiar bancar, Biroul legislație prudențială și drept societar
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 15 septembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- analizează și propune spre avizare conducerii direcției proiectele de acte normative elaborate de alte autorități în domeniile în care Banca Națională a României are atribuții, formulând, după caz, propuneri și observații;
- colaborează cu structurile organizatorice de specialitate la redactarea proiectelor de acte normative elaborate de Banca Națională a României, acordând asistență juridică în acest scop și propunând conducerii direcției avizarea acestora;
- analizează și propune spre avizare conducerii direcției, proiectele de acorduri, convenții și alte acte care urmează a fi încheiate de către Banca Națională a României, participând, alături de structurile organizatorice implicate la elaborarea sau, după caz, la negocierea acestora;
- realizează din dispoziția conducerii direcției/conducerii executive a băncii, materiale de informare si note pe aspecte juridice sau de natură legislativă, care privesc domeniile de competență ale Băncii Naționale a României, prin prisma activității și atribuțiilor biroului.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor juridice;
- studiile de master în domeniul științelor juridice constituie un avantaj;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul juridic;
- cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României.
- Autorizarea instituțiilor de credit persoane juridice române;
- Regimul sancționator potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare;
- Secretul profesional în domeniul bancar şi relaţia cu clientela potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare;
- Regimul instituţiilor de credit din alte state member precum și al instituțiilor de credit din state terțe;
- Banca Naţională a României – autoritate competentă în materia prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului și pentru punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale;
- Organizarea și funcționarea Centralei Incidentelor de plăți și Centralei Riscului de Credit;
- Regimul juridic al instituțiilor financiare nebancare;
- Regimul contractelor de credit pentru consumatori.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027/27.12.2006) aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007 (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480/18.07.2007), cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259/21.04.2009) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Monitorul Oficial al României, Partea I,nr. 589/18.06.2019) cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 825/08.12.2008) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260/21.04.2010) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea societăților nr. 31/1990, republicată (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1066/17.11.2004) cu modificările și completările ulterioare;
- Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1154/07.12.2004) cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389/11.06.2010) cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori(Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 727/20.09.2016);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707/21.10.2009) cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 12/2020 privind autorizarea instituţiilor de credit şi modificările în situaţia acestora (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1291/24.12.2020);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 1/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49/20.01.2012);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 2/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Riscului de Credit (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49/20.01.2012);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736/09.09.2019);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 28/2009 privind supravegherea modului de punere în aplicare a sancţiunilor internaţionale de blocare a fondurilor (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 891/18.12.2009);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 841/30.12.2013) cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul nr. 575/2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 176 din 27 iunie 2013).
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.