Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Expert - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția muzeu și educație financiară
Muzeul Băncii Naționale a României
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 10 noiembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului/posturilor
- elaborarea cadrului normativ, organizarea și asigurarea controlului intern în cazul gestiunilor existente la nivelul Muzeului BNR pentru administrarea și conservarea patrimoniului cultural;
- participarea la realizarea fișelor analitice de evidență în softul dedicat gestionării colecțiilor Muzeului BNR;
- verificarea acurateței informațiilor înscrise în fișele analitice de evidență ale bunurilor culturale în care sunt detaliate toate informațiile referitoare la piesele care alcătuiesc patrimoniul muzeal al BNR, pe baza documentelor de gestiune;
- participarea la organizarea spațiilor de depozitare, respectiv la organizarea bunurilor culturale aflate în patrimoniul Muzeului BNR din punctul de vedere al depozitării;
- verificarea spațiilor de depozitare pentru colecțiile gestionate de Muzeul BNR, în vederea asigurării implementării măsurilor de depozitare și conservare preventivă, conform normelor legale în vigoare și consemnarea parametrilor de microclimat;
- implementarea normelor legislative în vigoare referitoare la clasarea bunurilor culturale mobile aflate în patrimoniul Muzeului BNR; întocmirea formalităților necesare și monitorizarea din punct de vedere legislativ și administrativ a etapelor necesare înființării și acreditării Muzeului BNR conform Legii nr. 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice, precum și orice alte modificări legislative ulterioare cu impact asupra activității Muzeului BNR.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor economice;
- studii universitare de masterat; studiile de masterat în domeniile Contabilitate – Audit / Control Intern, Contabilitate, control și expertiză reprezintă un avantaj;
- experiență profesională de minimum 3 ani pe posturi cu studii superioare;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office;
- să nu fi produs pagube în ultimii 3 ani de activitate profesională.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional;
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Clasificarea, înfiinţarea şi acreditarea muzeelor şi a colecţiilor publice;
- Audit intern managerial;
- Audit intern privitor la gestiune.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Regulamentul BNR nr. 2 din 5 februarie 2021 privind organizarea și funcționarea Băncii Naționale a României, publicat pe http://www.bnr.ro;
- Legea nr. 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice cu toate modificările ulterioare;
- OG nr. 7/2020 - modificarea și completarea Legii muzeelor și a colecțiilor publice nr. 311/2003;
- Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural național mobil cu toate modificările ulterioare;
- Ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2297/2006 pentru aprobarea criteriilor de acordare a avizului prealabil în vederea înființării muzeelor și colecțiilor publice;
- Ordinul ministrului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național nr. 2557/2010 pentru modificarea și completarea criteriilor de acordare a avizului prealabil în vederea înființării muzeelor și colecțiilor publice aprobate prin Ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2297/2006;
- Ordinul ministrului culturii și cultelor nr. 2185/2007 pentru aprobarea normelor de clasificare a muzeelor și a colecțiilor publice;
- Ordinul nr. 2035/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidența, gestiunea și inventarierea bunurilor culturale deținute de muzee, colecții publice;
- Ordinul 2371/2008 privind modificarea și completarea Normelor metodologice privind evidența, gestiunea și inventarierea bunurilor culturale deținute de muzee, colecții publice, case memoriale, centre de cultură și alte unități de profil, aprobate prin Ordinul ministrului Culturii nr. 2035/2000;
- Norma nr. 20/2008 de clasare a bunurilor culturale mobile;
- Ordinul 600/2018 al Secretariatului General al Guvernului privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- Legea nr 672 / 2002 privind auditul public intern;
- OUG 94 / 2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare la operatorii economici;
- HG nr 1151 / 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.