Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Inspector - 6 posturi


Tipul contractului: durată nedeterminată

Direcția Supraveghere

Serviciul supravegherea prevenirii spălării banilor și a finanțării terorismului și aplicarea sancțiunilor internaționale

Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 decembrie 2021

Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.



Atribuţiile principale ale posturilor

  • contribuie la realizarea activității structurii organizatorice din care face parte, inclusiv prin întocmirea și actualizarea permanentă a fișelor individuale ale entităților supravegheate și a bazelor de date existente la nivelul serviciului;
  • participă la evaluarea profilului de risc SB/FT și de neaplicare a sancțiunilor internaționale al grupelor de entități și al entităților supravegheate la nivel individual și la actualizarea periodică a evaluării (ca urmare a monitorizării profilului de risc SB/FT și de neaplicare a sancțiunilor internaționale, pe bază de indicatori cheie, raportări și chestionare, în funcție de modul de îndeplinire a măsurilor asumate de instituțiile supravegheate/dispuse de autoritatea de supraveghere sau al recomandărilor emise de aceasta etc);
  • participă la acțiunile de supraveghere off-site, întocmirea raportului și efectuarea sesizărilor către Oficiu Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor sau către alte autorități competente. Întocmește „Procesul Verbal de constatare și sancționare a contravenției” pentru deficiențele de natură contravențională constatate în timpul acțiunii de inspecție off site, care se circumscriu dispozițiilor art.26 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.202/2008 privind punerea în aplicare a sancţiunilor internaţionale, cu modificările și completările ulterioare, în limita termenului stabilit prin legislația aplicabilă în domeniu;
  • întocmește notele de sinteză în termenul prevăzut procedural, cu includerea tuturor aspectelor, a modului de remediere a deficiențelor și de diminuare a riscurilor, precum și a modului de sancționare a faptelor care contravin legislației aplicabile, efectuând totodată demersurile necesare pentru obținerea avizelor și aprobărilor necesare; întocmește ordinele de sancționare, de dispunere a măsurilor de remediere, a măsurilor sancționatoare, precum și a recomandărilor emise și solicită avizarea și aprobarea de către structurile competente;
  • monitorizează modul în care entitățile repartizate realizează măsurile asumate prin planurile proprii de măsuri sau dispuse prin ordine de măsuri de către autoritatea de supraveghere, respectiv modul în care acestea implementează recomandările emise de Banca Națională a României;
  • prelucrează informatic și analizează raportările/situațiile/documentele/solicitările primite de la instituțiile supravegheate/alte autorități, formulează propuneri de răspuns/puncte de vedere;
  • efectuează schimb de informații și cooperează cu alte instituții/ autorități naționale și internaționale (inclusiv autorități de supraveghere din alte state cu privire la instituțiile ce intră în sfera de supraveghere), în conformitate cu dispozițiile legale aplicabile.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă profesională

  • studii universitare de licență în domeniul științelor economice;
  • studii de masterat finalizate cu examen de disertație constituie avantaj;
  • experiență profesională de 3 ani pe posturi cu studii superioare;
  • cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat;
  • cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire operațională.

Desfășurarea procesului de recrutare și selecție

Etape de selecție și probe aferente acestora:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.

Important!

  • data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
  • pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
  • pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
          BIBLIOGRAFIE

          Modalitatea de aplicare

          În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:

          • Formular de aplicare: pdf ;
          • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
          • Copia actului de identitate.

          Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

          • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
          • expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
          • nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
          • nu se vor transmite atașamente parolate;
          • în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.

          Modalitatea corectă de aplicare implică:

          • transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
          • primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.

          Important!

          • aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
          • niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
          • primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

          Înscrierea candidatului

          • aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
          • acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.

          Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

          Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.