Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Consilier juridic  - 1 post


Tipul contractului: durată nedeterminată

Direcția juridică

Serviciul drept financiar bancar și cooperare juridică internațională

Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 14 aprilie 2022

Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.



Atribuţiile principale ale postului

  • colaborează cu structurile organizatorice din Banca Naţională a României pe probleme specifice relaţiei cu instituţiile şi organismele Uniunii Europene, precum şi cu organismele financiare internaţionale;
  • cooperează cu departamentele de specialitate din Banca Centrală Europeană, din instituţii naţionale şi din alte state membre ale Uniunii Europene, pe probleme de interes comun aflate în sfera de activitate a serviciului;
  • analizează legislaţia Uniunii Europene cu incidenţă asupra domeniilor de competenţă ale Băncii Naţionale a României şi formulează opinii de specialitate aferente specificului serviciului;
  • formulează, la solicitarea altor structuri organizatorice din Banca Naţională a României sau din dispoziţia conducerii executive a băncii, opinii de specialitate cu privire la iniţiativele legislative elaborate la nivelul Uniunii Europene, în măsura în care acestea privesc aspecte care intră în sfera de competenţă a Băncii Naţionale a României;
  • participă la analiza proiectelor de acte normative transmise băncii de către alte autorităţi care privesc domenii în care Banca Naţională a României are atribuţii şi implică o analiză a acquis-ului relevant al Uniunii Europene şi propune avizarea/neavizarea acestora, şi, după caz, formularea de observaţii pe probleme specifice activităţii serviciului;
  • analizează şi propune conducerii direcţiei spre avizare proiecte de acorduri, convenţii şi alte acte care urmează să se încheie de către Banca Naţională a României, participând, după caz, la negocierea acestora, în măsura în care acestea au legătură cu domeniul specific activităţii serviciului.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă profesională

  • studii universitare de licență în domeniul științelor juridice;
  • studiile de master constituie un avantaj;
  • cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
  • cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • managementul relațiilor strategice.

Desfășurarea procesului de recrutare și selecție

Etape de selecție și probe aferente acestora:

  1. Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
  2. Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.

Important!

  • data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
  • evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
  • evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
  • pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
BIBLIOGRAFIE
MODALITATEA DE APLICARE

În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:

  • Formular de aplicare: pdf ;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • Copia actului de identitate.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
  • expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
  • nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite atașamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.

Modalitatea corectă de aplicare implică:

  • transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
  • primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.

Important!

  • aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
  • niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
  • primirea aplicației se confirmă fiecărui candidat prin intermediul unei notificări automate transmise de pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea automata după transmiterea aplicației, vă rugăm să verificați dacă mesajul prin care ați aplicat a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, publicate în anunțul postului vacant. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

Înscrierea candidatului

  • aplicația este analizată de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
  • acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.