Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Referent de specialitate - 2 posturi
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția contabilitate
Serviciul contabilitatea administrației proprii – patrimoniu
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 28 aprilie 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale posturilor
- urmăreşte şi verifică documentele înregistrate în evidenţele contabile prin concordanţa acestora cu fişele de cont/balanţele de verificare;
- contribuie la actualizarea procedurilor de lucru aferente activităţii desfăşurate, semnalarea apariţiei de noi modificări şi completări fiscale aferente activităţii desfăşurate și aplicarea acestora;
- utilizează aplicațiile informatice cu specific contabil, management de proiecte financiar-contabile;
- colaborează cu direcțiile implicate în vederea obținerii vizei CFP pentru documentele aferente activității desfășurate.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor economice;
- studiile de master în domeniul financiar-contabilitate constituie un avantaj;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare;
- experiență și cunoștințe profesionale financiar-contabile (furnizori/furnizori nerezidenți, clienți, contabilitatea stocurilor, avansuri spre decontare, garantii de buna executie, legislația și fiscalitatea aferentă acestor operațiuni etc.);
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (100% test de specialitate) și interviu profesional.
- Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
- pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Teoria contabilităţii: politici contabile, organizarea contabilității, monografia contabilă aferentă operațiunilor de patrimoniu și stocuri;
- Contabilitatea referitoare la furnizori și clienți (plată furnizori, avansuri spre decontare, evidența contabilă aferentă; contabilitate salarială etc.), componența conturilor și urmărirea acestora; contabilitatea operațiunilor de casierie;
- Fiscalitate aplicabilă BNR:
- TVA pentru activitatea bancară (scutită), activitatea în regim mixt (calcul de pro rată) și activitatea impozabilă;
- fiscalitate furnizori nerezidenți.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- Codul de procedură fiscală din 20/07/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Decret nr. 209 din 05/07/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casă ale unităților socialiste, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare.
MODALITATEA DE APLICARE
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea aplicației se confirmă fiecărui candidat prin intermediul unei notificări automate transmise de pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea automata după transmiterea aplicației, vă rugăm să verificați dacă mesajul prin care ați aplicat a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, publicate în anunțul postului vacant. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația este analizată de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.