Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
referent de specialitate - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția reglementare și autorizare
Serviciul autorizare
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 13 mai 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului/posturilor
- Elaborează lucrări de complexitate medie privind cererile de autorizare formulate în baza prevederilor OUG nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, cu modificările și completările ulterioare, care intră în sfera atribuțiilor Direcției reglementare și autorizare, inclusiv înscrierea acestora, după caz, în registrele corespunzătoare existente la nivel național și ABE;
- Elaborează lucrări de complexitate medie privind instrumentul de rezoluție instituția de credit punte;
- Elaborează corespondența de complexitate medie cuprinzând puncte de vedere ale direcției/clarificări/furnizare de informații privind cerințele de autorizare adresate conform OUG nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, cu modificările și completările ulterioare, care intră în sfera atribuțiilor Direcției reglementare și autorizare;
- Participă la lucrările de complexitate medie privind cererile de autorizare a altor instituții ce intră în sfera atribuțiilor Direcției reglementare și autorizare prin analiza cerințelor aferente evaluării planului de afaceri și a celor privitoare la adecvarea persoanelor supuse evaluării/evaluări fit & proper (persoane ce dețin participații calificate, conducători);
- Contribuie la elaborarea propunerilor de modificare a reglementărilor în domeniul autorizării în baza OUG nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, cu modificările și completările ulterioare, și în domeniul autorizării altor instituții ce intră în sfera de atribuții a Direcției reglementare și autorizare, pe domeniile alocate (cerințe aferente planului de afaceri, evaluări fit & proper), și participă în grupuri de lucru la elaborarea proiectelor de reglementări pe acest palier atunci când se impune;
- Participă la elaborarea punctelor de vedere formulate în contextul negocierilor inițiativelor legislative la nivel european, inclusiv proiecte de ghiduri, în domeniul autorizării instituțiilor ce intră în sfera de atribuții a Direcției reglementare și autorizare, pe domeniile alocate.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență absolvite în domeniul științelor economice și/sau juridice;
- experiență profesională de minimum 2 ani în funcții cu studii superioare economice și/sau juridice, dovedită cu documente;
- experiența în administrarea riscurilor bancare/raportare financiară/audit financiar constituie un avantaj;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
Interviul profesional va fi precedat de testarea abilitatilor logice.
- Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
- pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Procedura de autorizare a instituțiilor de credit – cerințe de acces la activitate și etape procedurale;
- Procedura de autorizare a instituției de credit punte.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul BNR nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora;
- Final Report on Guidelines on a common assessment methodology for granting authorisation as a credit institution under Article 8(5) of Directive 2013/36/EU (EBA/GL/2021/12);
- Regulamentul nr. 5/2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și societățile de investiții și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012:
- Cerințe de fonduri proprii și datorii eligibile; componența fondurilor proprii și cerințe de eligibilitate privind acestea
- Cerințe de capital pentru riscul de credit: principii generale și abordarea standardizată
- Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP) – (EBA/GL/2014/13, astfel cum a fost modificat de EBA/GL/2018/03)
- Titlul 4 – Model de afaceri
- Titlul 6 – Evaluarea riscurilor pentru capital – 6.2. Evaluarea riscului de credit
- Titlul 7 – Evaluarea SREP a capitalului.
MODALITATEA DE APLICARE
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea aplicației se confirmă fiecărui candidat prin intermediul unei notificări automate transmise de pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea automata după transmiterea aplicației, vă rugăm să verificați dacă mesajul prin care ați aplicat a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, publicate în anunțul postului vacant. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația este analizată de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.