Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

referent de specialitate  - 1 post


Tipul contractului: durată nedeterminată

Direcția reglementare și autorizare

Serviciul reglementare prudențială bancară 1

Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 13 mai 2022

Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.



Atribuţiile principale ale postului/posturilor

  • participă la elaborarea proiectelor de reglementări prudenţiale aplicabile instituţiilor de credit în concordanţă cu cerinţele legislaţiei naţionale şi ale Uniunii Europene (directive, regulamente, standarde tehnice, ghiduri) în domenii referitoare la administrarea riscurilor bancare
  • participă la elaborarea de analize de necesitate şi oportunitate în vederea asigurării armonizării cu cele mai bune practici la nivel european şi internaţional în domeniul reglementării administrării riscurilor bancare
  • participă la elaborarea propunerilor de poziţii ale Băncii Naţionale a României referitoare la proiectele de reglementări UE pe aspecte care ţin de atribuţiile serviciului, inclusiv prin participarea la lucrările grupurilor de lucru de la nivelul instituţiilor europene
  • colaborează la întocmirea rapoartelor, buletinelor şi a altor materiale ale Băncii Naţionale a României, pe aspecte care ţin de atribuţiile serviciului
  • participă la soluţionarea corespondenţei primite pe problematici care ţin de resortul serviciului.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă profesională

  • studii universitare de licență absolvite în domeniul științelor economice;
  • studii de master absolvite cu dizertație în domeniul științelor economice constituie avantaj;
  • experiență profesională de minimum 1 an în funcții cu studii superioare economice, dovedită cu documente;
  • experiența în domeniul financiar-bancar constituie avantaj;
  • cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
  • cunoștințe de limba engleză – nivel avansat.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Desfășurarea procesului de recrutare și selecție

Etape de selecție și probe aferente acestora:

  1. Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
    Interviul profesional va fi precedat de testarea abilitatilor logice.
  2. Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.

Important!

  • data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
  • evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
  • evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
  • pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
BIBLIOGRAFIE

MODALITATEA DE APLICARE

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.