Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
referent de specialitate (profil economic) - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția reglementare și autorizare
Serviciul reglementare prudențială bancară 2
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 13 mai 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului/posturilor
- contribuie la elaborarea de propuneri de reglementare în domeniul riscului de credit, în particular cele referitoare la condițiile de creditare responsabilă și evaluarea bonității debitorilor, pe baza actelor în materie emise la nivelul Uniunii Europene (directive, regulamente, standarde tehnice, precum și ghiduri, recomandări și opinii emise de Autoritatea Bancară Europeană - ABE), şi a standardelor internaţionale în materie, a acordurilor cu organismele internaționale, precum şi pe baza studiilor şi rapoartelor întocmite de alte structuri din Banca Naţională a României sau de alte instituții ori structuri specializate
- participă la desfășurarea următoarelor activități:
- elaborarea de poziții cu privire la inițiativele de modificare a reglementărilor Uniunii Europene în domeniul prevăzut la pct. 1 și, acolo unde este cazul, susținerea pozițiilor în cadrul participărilor la grupurile de lucru organizate la nivelul Comisiei Europene și Consiliului Uniunii Europene
- formularea de puncte de vedere cu privire la proiectele de poziție ale BNR pe marginea lucrărilor grupurilor de lucru ale EBA și, acolo unde este cazul, susținerea pozițiilor în cadrul participărilor la grupurile de lucru EBA
- participarea la rezolvarea corespondenței primite care intră în competența de soluționare a serviciului, privitor la interpretarea prevederilor reglementărilor din domeniul menționat la pct. 1.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență absolvite în domeniul științelor economice;
- studii de master absolvite cu dizertație în domeniul științelor economice constituie avantaj;
- experiență profesională de minimum 2 ani în funcții cu studii superioare economice, dovedită cu documente;
- experiența în domeniul creditării/administrarea riscului de credit/audit financiar constituie avantaj;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoștințe de limba engleză – nivel avansat.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
Interviul profesional va fi precedat de testarea abilitatilor logice.
- Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
- pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Cerințe privind derularea procesului de evaluare a bonității solicitanților de credit, potrivit cadrului național de reglementare aplicabil. Documente și informații relevante în evaluarea bonității. Particularități care diferențiază evaluarea bonității în cazul debitorului persoană fizică de persoana juridică.
- Cerințe privind decizia de creditare.
- Particularități ale creditării în mediul digital.
- Sistemul de control intern și rolul său în administrarea riscului de credit. Monitorizarea riscului de credit.
- Rolul garanțiilor în evaluarea bonității debitorului. Evaluarea garanțiilor în procesul de creditare.
- Elemente ce compun costul creditului.
- Determinarea gradului maxim de îndatorare a debitorilor, potrivit cadrului național de reglementare aplicabil creditorilor instituții de credit și instituții financiare nebancare.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 17/2012 privind unele condiții de creditare, cu modificările și completările ulterioare
- Ghidul EBA/GL/2020/06 privind inițierea și monitorizarea creditelor - https://www.eba.europa.eu/sites/default/documents/files/document_library/Publications/Guidelines/2020/Guidelines%20on%20loan%20origination%20and%20monitoring/Translations/886692/Final%20Report%20on%20GL%20on%20loan%20origination%20and%20monitoring_COR_RO.pdf
- Recomandarea CERS privind acordarea de împrumuturi în monedă străină (CERS/2011/1) - https://www.esrb.europa.eu/pub/pdf/recommendations/ESRB_2011_1.ro.pdf
- Directiva 2008/48/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 23 aprilie 2008 privind contractele de credit pentru consumatori și de abrogare a Directivei 87/102/CEE a Consiliului - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ro/TXT/?uri=CELEX%3A32008L0048
- Directiva 2014/17/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 4 februarie 2014 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile rezidențiale și de modificare a Directivelor 2008/48/CE și 2013/36/UE și a Regulamentului (UE) nr. 1093/2010 - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ro/TXT/?uri=CELEX:32014L0017
MODALITATEA DE APLICARE
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea aplicației se confirmă fiecărui candidat prin intermediul unei notificări automate transmise de pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea automata după transmiterea aplicației, vă rugăm să verificați dacă mesajul prin care ați aplicat a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, publicate în anunțul postului vacant. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația este analizată de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.