Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Referent de specialitate - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția muzeu și educație financiară
Muzeul Băncii Naționale a României
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 20 septembrie 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la sediul BNR și la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- asigură organizarea activității în vederea prezentării spațiilor expoziționale ale Muzeului Băncii Naționale a României la cererea publicului vizitator, prin preluarea solicitărilor transmise prin e-mail, întocmirea și transmiterea răspunsurilor către solicitanți, informarea structurilor BNR implicate în desfășurarea vizitelor;
- asigură prezentarea spațiilor Muzeului BNR, în limbile română și engleză, la solicitarea publicului vizitator, precum și în cadrul acțiunilor organizate de către alte structuri organizatorice ale BNR;
- asigură permanența activității în cadrul Muzeului BNR și în afara programului obișnuit de lucru, atunci când sunt organizate evenimente în spațiile expoziționale;
- participă la elaborarea și implementarea programelor de educație muzeală și financiară;
- participă la realizarea instrumentelor de evidență a colecției Muzeului BNR și la operațiunile de depozitare a acesteia;
- participă la realizarea materialelor de promovare (broșuri, pliante etc.) a Muzeului BNR și la realizarea textelor destinate a fi publicate pe secțiunea dedicată Muzeului BNR din website-ul instituțional, precum și la traducerea în limba engleză a acestora;
- asigură derularea contractelor încheiate pentru produse, servicii și lucrări specifice activităților serviciului.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în științe umaniste sau științe sociale;
- studii universitare de masterat, pentru absolvenții sistemului Bologna;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare;
- cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate + 20% limba engleză) și interviu profesional (care va cuprinde și susținerea unei prezentări, conform atribuțiilor postului, în baza bibliografiei date).
Interviul profesional va fi precedat de testarea abilitatilor verbale.
- Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional va avea loc la sediile băncii și are la bază tematica şi bibliografia publicate în anunțul de recrutare.
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin interviu profesional va avea loc la sediile băncii sau la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
- pentru susținerea interviurilor la distanță, aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Înfiinţarea sistemului monetar român modern şi circulaţia monetară pe teritoriul românesc de la înființarea acestuia până în prezent;
- Istoria Băncii Naţionale a României: înfiinţare, organizare și funcționare (1880-1947); personalităţi; construcţia şi dezvoltarea celor două palate din Bucureşti; evoluția istorică a funcțiilor BNR.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Kiriţescu, Costin, Sistemul bănesc al leului şi precursorii lui, vol. 1-3, Bucureşti, Editura Enciclopedică, 1997.
- Kirițescu, Costin, Lumea în care și-a croit drum Banca Națională a României: istoria paralelă a unei țări și a băncii ei centrale, București, Editura Enciclopedică, 2001;
- Isărescu, Mugur, Marițiu Sabina, Cîrjan Romeo, Palatele Băncii Naționale a României. Volumul I. Palatul Vechi, București, Banca Națională a României, 2012;
- Lascu Nicolae, Banca Națională a României și arhitectura, București, Editura Enciclopedică, 2006;
- Păunescu, Cristian, Ștefan, Marian, Legendele Bătrânei Doamne, București, Editura Oscar Print, 2009;
- Slăvescu, Victor, Istoricul Băncii Naționale a României (1880-1924), București, Cultura Națională, 1925;
- Suportul de ghidaj aferent expoziției permanente a Muzeului BNR – limbile română și engleză*.
*
Materialul va fi transmis, prin e-mail, doar candidaților care vor promova testul profesional, în vederea susținerii interviului profesional.
MODALITATEA DE APLICARE
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf
;
- Curriculum Vitae - model european: pdf
, doc
;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea aplicației se confirmă fiecărui candidat prin intermediul unei notificări automate transmise de pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea automata după transmiterea aplicației, vă rugăm să verificați dacă mesajul prin care ați aplicat a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, publicate în anunțul postului vacant. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația este analizată de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.