Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2551, 2529, 2552, 2553
Referent de specialitate - 1 post
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția buget și analiză financiară
Serviciul buget și analiză financiară
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 7 martie 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale postului
- participă la elaborarea documentelor necesare implementării cadrului de guvernanță corporativă a întreprinderilor publice la regiile autonome aflate în subordinea Băncii Naționale a României;
- analizează reglementările în domeniul guvernanței corporative a întreprinderilor publice și propune soluții în vederea asigurării conformării autorității publice tutelare cu prevederile acestora;
- contribuie la monitorizarea indicatorilor de performanță stabiliți pentru regiile autonome aflate în subordinea Băncii Naționale a României;
- participă la analiza bugetelor de venituri și cheltuieli și a altor situații de natură financiară ale instituțiilor din subordinea Băncii Naționale a României;
- realizează analize financiare pe baza datelor financiare/contabile/bugetare ale unor instituții aflate în subordinea Băncii Naționale a României.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare absolvite cu examen de licenţă în domeniul științelor economice;
- experiență profesională pe posturi cu studii superioare de minimum 2 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoștințe de limba engleză - nivel mediu.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate + 20% limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României.
- Participațiile de capital ale Băncii Naționale a României și operațiunile specifice ale acesteia privind emiterea bancnotelor şi a monedelor ca mijloace legale de plată pe teritoriul României.
- Organizarea și funcționarea regiilor autonome aflate în subordinea Băncii Naţionale a României (Imprimeria Băncii Naționale a României, Monetăria Statului).
- Administrarea și conducerea regiilor autonome conform cadrului de guvernanță corporativă a întreprinderilor publice.
- Cerințe de transparență pentru activitatea regiilor autonome și obligații de raportare ale acestora.
- Metodologia privind stabilirea criteriilor de selecție, întocmirea listei scurte a candidaților și a clasamentului acestora, numirea membrilor consiliului de administrație la regiile autonome.
- Metodologia privind stabilirea indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari la regiile autonome şi a componentei variabile a remuneraţiei membrilor consiliului de administraţie.
- Modalitatea de elaborare, aprobare, rectificare a bugetelor de venituri și cheltuieli la nivelul regiilor autonome.
- Modalitatea de repartizare a profitului la regiile autonome.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Hotărârea Guvernului nr. 231/1991 privind înființarea regiilor autonome Monetăria statului și Imprimeria Băncii Naționale a României, inclusiv anexe (Monitorul Oficial al României nr. 87/23.04.1991);
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 883/14.12.2011);
- Hotărârea nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, inclusiv anexe (Monitorul Oficial al României nr. 803/12.10.2016);
- Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările și completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 549/29.08.2013);
- Ordonanța Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, cu modificările și completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 536/01.09.2001);
- Ghid privind gestionarea integrată a participațiilor statului în economie - varianta martie 2018, elaborat de Ministerul Finanțelor (https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/guvernanta/alte-date-si-informatii-privind-intreprinderile-publice).
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.